23.10.2014

ללכת עם הזרם - קונים ומשפצים ביפו

המרכז מהווה את המקום האסטרטגי ביותר לרכישה והשקעות בנדל"ן, יחד עם זאת, המחירים במרבית המקומות במרכז הולכים ומאמירים מרגע לרגע והופכים פחות ופחות נגישים לרוב האנשים, לכאורה.
במקרה של נדל"ן במרכז, כמו בכל תרחיש אחר בחיים, גם אם נראה שאין הזדמנויות כלל, האמת היא שהזדמנויות קיימות תמיד, הכל שאלה של איך מחפשים, סבלנות ונחישות.

גם במרכז אפשר למצוא לא מעט מציאות, ובזמן האחרון, אחר המוקדים החמים ביותר היא יפו. במשך שנים יפו הייתה נספח לא ברור של תל אביב. בחלקיה הרבים היא הייתה מוזנחת ומאד לא אטרקטיבית. בשנים האחרונות החלו לקום פרויקטי יוקרה ביפו, ולצידם החלה להתפתח בניה חדשה שתפקידה היה, בין היתר, להעשיר ולשקם את האיזור. אכן, המטרה הושגה ויפו הפכה לאטרקטיבית מאי פעם. הבניה שקיימת באיזור בהחלט שיקמה את התדמית שלה, אבל המחירים בה עדיין סבירים, מה שמושך אליה אנשים רבים. אם גם אתם חושקים במרכז, יפו היא בהחלט הפתרון הטוב ביותר עבורכם, הן למגורים ועל אחת כמה וכמה להשקעה.

הכן ביתך

כמובן שכאשר מדובר על דירות פאר ומתחמי מגורים יוקרתיים המחירים גבוהים לא פחות מבתל אביב. שם לרוב מתווספות עלויות שוטפות של דמי ניהול הבניין ובסיכומו של דבר מדובר על עסק לא זול. יחד עם זאת, מי שרוצה לחסוך יכול לבחור באופציה הפופולארית ביותר של רכישת נכס ישן, או לכל הפחות נכס שאינו משופץ ולהשקיע בשיפוצו, מה שיוריד את ערך הרכישה, אבל יעלה מאד את ערך הנכס עצמו לאחר מכן ובטח בעת המכירה.

אז איפה מתחילים?

ראשית ולפני הכול יש לצאת אל השטח ולחפש נכסים. כאמור, תמיד יש הזדמנויות, אבל על מנת למצוא אותן צריך להפשיל שרוולים ולצאת לחפש באופן אקטיבי. לבחון נכסים, לבחון את הקרקע, לבחון את הסביבה והשכנים, לבחון את התשתיות ואת כל מה שרלוונטי.

לאחר שנמצא הנכס הנכסף בוחרים משכנתא מתאימה. משכנתא היא הלוואה לטווח ארוך, וככזו, כל שבריר האחוז הוא עניין של עשרות אלפי שקלים באופן מצטבר, מעבר להשפעה הישירה על רמת החיים וכמות המשאבים שעומדים לרשותכם במהלך החיים השגרתי.

בוחרים משכנתא שמתאימה יחד עם יועץ משכנתאות מקצועי שיוכל לבצע את התכנון הראוי, כך שתוכלו לעמוד בהחזרי המשכנתא מבלי שזה יפגע ברמת החיים, כך שההכנסה החודשית תספיק הן לחיים השוטפים והן להחזר התשלומים השוטפים.

יועץ המשכנתא יסיע להתאים לא רק את המשכנתא עצמה אלא יסיע בתכנון פיננסי הכולל גם את השיפוץ העתידי, כך שלא ייווצר מצב שבו חסר לכם הון למטרות השיפוצים.

כמובן שזה  לא מספיק ולפני הרכישה עצמה חשוב מאד לעשות בדק בית ולבחון באופן מקצועי את כל ההיבטים הרלוונטיים לרכישת נכס, לרבות בדיקות טאבו, שיעבוד וכיוצא באלה.


רוצים להגיב ?
נשמח לשמוע את דעתך על הנושא – שתף אותנו ואת הקוראים בתגובות ממש פה למטה.
נהנתם, עשו לנו לייק בפייסבוק והישארו מעודכנים - Jaffa Style בפייסבוק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה