26.12.2014

יפו שלא הכרתם – לתיירים ומקומיים


ההרגל לעבור עם הרכב או האוטובוס מדי יום בעיר בדרכנו למקום העבודה או לכל עיסוק אחר, גורם לרוב להתעלמות לא מודעת מפינות החמד בעיר. במאמר זה "נאיר בזרקור" את יפו היפהפייה ונספר עליה מנקודת המבט של יפו לתיירים ויפו למקומיים.
חוף הים ביפו

קצת על יפו

הרבה שירים נכתבו על יפו וכל מה שאנחנו צריכים הוא לעצור לרגע ולגלות את היופי של אחת הערים העתיקות ביותר בישראל. יפו הוא עיר נמל שהייתה עצמאית במשך שנים רבות וזאת עד שנת 49, אז היא ותל אביב אוחדו. ישנם אזכורים ליפו בתנ"ך ויש אזכורים מצריים שונים ליפו עוד במאה ה- 15 לפני הספירה. במוזיאון יפו ניתן לראות שרידים של מבנה החלקלקה הקדום, שרידים של יישוב מהמאה ה- 17 לפני הספירה ועוד. יפו כה עתיקה עד כי ניתן לדבר על התקופה העתיקה, התקופה הרומית, הביזנטית, העותמנית, תקופת ההתיישבות של הגרמנים והאמריקאים בה, על ימי המנדט הבריטי ביפו, על יפו לאחר הקמת מדינת ישראל וכיום. יפו היא מגילה היסטורית מרתקת וככזאת יש בה נקודות עניין רבות ואתרים רבים בהם מבקרים תיירים מכל מיני מדינות ברחבי העולם לרבות ישראלים מקומיים שמבינים מהי יפו.

יפו לתיירים ולישראלים מקומיים

יפו לתיירים היא יפו מלאת סמטאות עתיקות ופתלתלות, מלאת אתרים, שרידים ארכיאולוגים וקסם משלה. אם אתם מעוניינים לארח אורחים מחו"ל בוודאי תשמחו לשמוע שהם ימצאו עניין רב ביפו ובמה שיש לעיר זו להציע להם. כיוון שלא כל המקומות קרובים אחד לשני וכל אחד מעוניין להבטיח לעצמו נוחות מקסימאלית, השכרת רכב לתיירים יכולה להיות רעיון טוב. כאן חשוב לבחון מהי אותה הצעה משתלמת להשכרת רכב בישראל, משום שישנה תחרות רבה בענף והמחירים בשנים האחרונות אטרקטיביים ביותר. רבים סבורים שטיול באתרים שונים הוא טיול רק לתיירים שמעוניינים להכיר את הערים השונות בישראל ולהגיע אל נקודות קדושות אל הדת אליה הם משתייכים, אך דבר זה אינו נכון. במקרה של יפו, הטיול מיועד גם לתיירים ולגם למקומיים ומובטח לכם שגם אתם תיהנו לא פחות מהתיירים.

אתרי תיירות- אל תוותרו

חשוב לדעת שישנן אפשרות להזמין סיורים ביפו. ישנם מיני סוגי סיורים וכל אחד יכול לבחור בסיור המתאים להרכב המשפחתי שלו, כמו למשל סיור למשפחות, סיור לתיירים, סיור לקהל המקומי ועוד. חלק מאתרי התיירות ביפו בהם מומלץ לבקר הם:

  • מגדל השעון- השעון שרוב הישראליים מכירים נבנה לפני יותר ממאה שנים ב- 1901 בכיכר המרכזית של העיר יפו. הוא נבנה בתקופה העותמאנית של יפו כמתנה לסולטן הטורקי לרגל יום הולדתו ה- 25 ומשקף את הרפורמה המודרנית באמצעותה הסולטן הנהיג את העם על פי לוח זמנים מדויק. יש סיפורים נוספים אודות המגדל ולכן כדאי להצטרף לסיור מעניין שכולל גם את אתר זה.
  • מנזר ניקולאס הקדוש- שנקרא גם חצר הארמנים הוא אחד מאותם מבנים עתיקים ביפו שמומלץ לבקר בהם.



לסיכום, אלו הם רק שתי המלצות על אתרים מרשימים ביפו והרשימה כוללת גם את גן המדרון, בית הכנסת הלובי, כנסיית סנט פיטר המפורסמת, שער ירושלים, גשר המשאלות והרשימה עוד ארוכה.


רוצים להגיב ?
נשמח לשמוע את דעתך על הנושא – שתף אותנו ואת הקוראים בתגובות ממש פה למטה.
נהנתם, עשו לנו לייק בפייסבוק והישארו מעודכנים - Jaffa Style בפייסבוק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה