25.8.2014

חניונים ביפו- שמשמשים כמקלטים

במיוחד כעת, עם המבצע של הקיץ הנוכחי חשוב מאד שנדע מהם המרחבים המוגנים שנמצאים בקרבת מקום. עם זאת, חשוב לזכור שאנחנו חיים באיזור תוסס ותושבי ישראל צריכים להיות מצוידים במידע החשוב הזה כל הזמן.

יתרה מכך, מוטב לא לחכות לרגע האחרון כשכבר פורץ מבצע כזה או אחר וחשוב להתעדכן מעת לעת היכן יש מקלטים ומרחבים מוגנים.

מאחר ואנחנו חיים במיקום כל כך סוער, זה לא סוד שסכנות אורבות לנו בכל עת. כראוי למקום כזה, אנחנו לא צריכים לחיות בחרדה, אבל אנחנו כן צריכים להיות ערניים ומוכנים לכל מקרה שלא יהיה. המוכנות הזאת לא צריכה לבוא לידי ביטוי בכוננות מתמדת, אבל כן צריכה להיות היערכות מינימאלית מבחינת הביטחון הפרטי שלנו ושל בני המשפחה שלנו.

בכל אשר נוגע אל מקלטים, אנחנו קצת הורדנו את האצבע מהדופק. בשנים האחרונות סטנדרט הבניה כוללה חדרי מיגון בדירות השונות, מה שאומר שתושבים רבים במדינת ישראל נהנים מחדר ביטחון בתוך הדירה. זאת יוזמה מבורכת וחשובה במיוחד, אבל היא השכיחה מרובינו את החשיבות שבבדיקה היכן יש מקלטים באזור. העניין הוא שאנחנו לא תמיד בבית ומתקפה עלולה לקרות גם כשאנחנו נמצאים בחוץ. בכדי לא להיות מופתעים ובעיקר על מנת לא להישאר חשופים בעת סכנה, חשוב לדעת היכן יש מקלטים, גם למי שיש לו חדר בטחון בבית.

כיצד לברר?

נכון שאי אפשר לברר איפה יש מקלט בכל פינה של המדינה, אבל כן חשוב לדעת היכן יש מקלטים באזורים שבהם אנחנו נמצאים לרוב. אצל מרבית האנשים יש מסלול תנועה די קבוע. המסלול שבין הבית לעבודה, מקומות הבילוי, הגנים ובית הספר של הילדים ואיזור המגורים של בני המשפחה המורחבת והחברים. בסך הכול רוב הדברים שלנו נמצאים בקרבת מקום, כך שאין באמת צורך לברר על מיקומים רבים, אלא על שלושה ארבעה מיקומים מרכזיים שבקרבת המקום שלהם יש מקלטים ציבוריים, ככה על כל מקרה שלא יהיה.

לכל מי שמתגורר בתל אביב יפו הבדיקה תהיה פשוטה וקלה במיוחד. באתר של עיריית תל אביב יש מפה שממקמת את כל המקלטים בעיר, כך גם ביפו עצמה, כאשר בתוך המפה תוכלו לראות אילו הם מקלטים ציבוריים, אלו חניונים מוסווים למקלטים והיכן יש מרחבים מוגנים באופן כללי. המידע נגיש ומאד ידידותי למשתמש ובהחלט מומלץ להתעדכן מעת לעת באתר על שינויים שונים.

אם אתם מוצאים את עצמכם במקום שאין מקלט בקרבת מקומו מהרו להגיע למרחב סגור ונסו להיות בחדרי מדרגות של בניינים או לפחות בלובי. התרחקו מחלונות ומראות שעלולים להתנפץ והשתדלו לעמוד במרחב שבו אין חפצים מסביב, מחשש לנפילה והתרסקות שלהם.

שימו לב לאנשים מסביב והעניקו עזרה למי שזקוק לה, במיוחד כשמדובר על ילדים או אנשים מבוגרים שיתקשו להסתדר באופן עצמאי.


רוצים להגיב ?
נשמח לשמוע את דעתך על הנושא – שתף אותנו ואת הקוראים בתגובות ממש פה למטה.
נהנתם, עשו לנו לייק בפייסבוק והישארו מעודכנים - Jaffa Style בפייסבוק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה