20.8.2014

ללכת שבי אחרי החומוס

מסע בעקבות החומוסיה הכי טובה בארץ מעלה מסקנות מעניינות. קודם כל, מסע מן הסוג הזה מיועד גם לחובבי חומוס מדופלמים וגם למי שעושה את צעדיו הראשונים בענף הקולינריה הפופולארי ביותר במזרח התיכון. שנית, המסע בעקבות החומוס מציע חוויה בלתי נשכחת המשלבת בין נופים, טעמים ותרבויות. ההיסטוריה של החומוס הרבה יותר עשירה מכפי שנהוג לחשוב ולכן בכל חומוסיה יש לפחות שתיים או שלוש השפעות שונות.

את המסע כדאי לערוך מצפון לדרום ולהדגיש כי הוא מיועד עבור כל הגילאים. עם זאת, יש להוסיף הסתייגות לגבי הטעם האישי. על טעם ועל ריח אין מה להתווכח, בעיקר כשמדובר באוכל אוריינטלי מהסוג של חומוס. כדי לבקר בכל החומוסיות ביום אחד צריך כמובן רכב ליסינג או לפחות ספונסר אמיד, אז אפשר להתחיל בקטן ולהמשיך לפי תחושת הבטן.

איזור הצפון: חומוס סעיד וחומוס פול עיסא

אי אפשר לדבר על חומוסיות בישראל מבלי להזכיר את המוסד הקולינרי של חומוס סעיד. על אף היעדר הכתובת המדויקת, כל מבקר בשוק העממי של עכו העתיקה יכול למצוא את החומוסיה הזו בקלות. ההתמחות של המקום היא בחומוס אוורירי ורך, המוגש עם שמן זית גלילי המיוצר במקום.

עוד חומוסיה בולטת שכדאי להגיע אליה באיזור הצפון נמצאת  ברחבת סלאח אדין ונקראת "חומוס פול עיסא". זה מקום ותיק הפועל כבר למעלה מ-50 שנה, אליו מגיעים מכל רחבי הארץ. החומוס מתאפיין במרקם משחתי וגרגרים נמסים בפה.


איזור המרכז: אבו חסן ביפו וכרם התימנים בתל אביב

מסעדת אבו חסן ביפו ממשיכה מסורת שהחלה לפני עשרות שנים. החומוסיה הזו מתאפיינת לא רק בחוויה מזוקקת ומסעירה לכל החושים, אלא גם בתפריט מגוון. מומלץ לטעום לצד החומוס את המסבחה ולהשאיר מקום לקינוח. שני הסניפים החדשים של חומוס אבו חסן נמצאים ברחוב שבטי ישראל, אולם הסניף המקורי ברחוב הדולפין 1 הוא גולת הכותרת של יפו.

בכרם התימנים יודעים לעשות חומוס מעולה ואת זה מוכיחה מסעדת "הסורים". מצד שני, מנת הדגל של המקום היא בכלל קומפלט: בריכת פול עם חומוס סמיך ועליו רסיסי ביצי חומה, פטרוזיליה ופפריקה. המנה הזו תשאיר אתכם עם טעם של עוד וסביר להניח שעוד תמצאו את עצמכם חוזרים למקום.

איזור הדרום: אלוף החומוס והפול באשדוד ובית הפול בבאר שבע

את הסקירה של החומוסיות הטובות בארץ כדאי לסיים עם איזור הדרום. באשדוד מחכה לכם אלוף החומוס והפול בו ניתן לשלב את המנה הקלאסית עם בשר טחון ומתובלן היטב, בעוד בבאר שבע פועלת מסעדת "בית הפול" המצרית. המנה המומלצת של המסעדה לא השתנתה מאז שנות ה-50 ובמקרה הזה מדובר במחמאה רצינית.

לא משנה באיזה מקום אתם בארץ, תמיד תוכלו למצוא חומוסיה שתפתח עבורכם שולחן מכל הלב.

רוצים להגיב ?
נשמח לשמוע את דעתך על הנושא – שתף אותנו ואת הקוראים בתגובות ממש פה למטה.
נהנתם, עשו לנו לייק בפייסבוק והישארו מעודכנים - Jaffa Style בפייסבוק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה